Historia Hioba - notatka z lekcji

Hiob miał siedmiu synów i trzy córki, był człowiekiem bogatym, posiadał siedem tysięcy owiec, trzy tysiące wielbłądów, pięćset jarzm wołów, pięćset wołów i do tego ogromną liczbę służby.Był wierzący - każdy dzień rozpoczynał modlitwą , codziennie składał ofiary całopalne,zawsze tyle ile miał dzieci.

Cierpienie Hioba zaczęło się od "zakładu" między diabłem a Bogiem. Najpierw stracił bydło, które pochwycili Sabejczycy, później stracił stado owiec, które zabił Ogień Boży, jeszcze później stracił wielbłądy uprowadzone przez Chaldejczyków. Na końcu stracił synów i córki których zabił gwałtowny wicher. Po tych wydarzeniach Hiob zamiast złorzeczyć Bogu, padł na ziemię i powiedział :
,,Pan dał, Pan wziął. Niech Imię Pańskie będzie pochwalone"

Apogeum cierpienia Hioba nastąpiło gdy szatan dotknął go trądem. Podczas choroby jednak wbrew przypuszczeniom szatana Hiob nie złorzeczył przeciwko Bogu ale go dalej kochał. Nawet żona podpowiadał mu aby odwrócił się od Boga, bo przecież nic złego nie zrobił a tak srodze został ukarany, ale ten wiernie trwał przy Bogu .Z kolei trzej przyjaciele, którzy przybyli do niego dowiedziawszy się o jego cierpieniu, Joba Elifaz z Temanu, Bildad z Szuachi Sofar z Naamy, próbowali mu wmówić ,że jest chory ponieważ zgrzeszył.

Kiedy szatan stwierdził ,że przegrał ,,zakład", Bóg postanowił wynagrodzić to Hiobowi. Pan pomnożył mu dwukrotnie to co miał, posiadał czternaście tysięcy owiec, sześć tysięcy wielbłądów, tysiąc jarzm wołów i tysiąc oślic. Urodziło mu się jeszcze siedmiu synów i trzy córki.

Historia Hioba uczy nas wiary w Boga w sytuacjach kiedy cierpimy i godnego znoszenia cierpienia

gmigacz